Forum Legacy of Kain Poland Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 SR1 - Stara Fabuła Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Która fabuła według was wyszła by lepiej

Stara
63%
 63%  [ 7 ]
Ta co teraz
36%
 36%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 11


Autor Wiadomość
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Pon 21:30, 02 Maj 2011 Powrót do góry

Która fabuła według was wyszła by lepiej?

Objaśnię starą fabułę(chyba nowej nie muszę):

Tak więc.

Na początku gra zaczynała by się tak jak dawniej: wtrącenie do otchłani, ponowne narodziny...

Raziel po pokonaniu Melchiacha miał pójść do Miasta Ludzi, gdzie w podziemiach miało być inne miasto: Czcicieli Wampirów. Ich przywódczynią miała być Kapłanka, która stała się kolejnym celem dla Raziela. Po jej pokonaniu Raziel otrzymuje zdolność "Kierowania" dowolnym wampirem. Idziemy dalej. Po pokonaniu braci Raziel walczy z Kainem w Chronoplast, po walce kain ucieka do swojej twierdzy w górach a Raziel zyskuje zdolność zmieniania Wymiarów w dowolnym momencie. Wyrusza do Klanu Turela. Potężny komin zasłania światło w Nosgoth. Raziel po pokonaniu Turela wraca do Pilarów gdyż Ariel mówi mu że bez wzmocnienia Reavera jej duszą Raziel nie będzie mógł pokonać kaina.
Raziel wyrusza z "Naładowanym" Reaverem na ostatnie spotkanie z Kainem. Po walce Reaver Wchłania duszę Kaina tworząc Amplified Reaver(Kain Reaver): Czerwony Reaver o Czarnym ostrzu. Raziel wraca do Wyciszonej Katedry by tam za pomocą śmiertelnej broni: Dźwięków wydobywających się z rur w kolejności złożenia pierwotnego Reavera, zniszczyć wszystkie Wampiry w Nosgoth. W ostatniej Cut-scence widzimy Raziela patrzącego ze szczytu Wyciszonej Katedry na zagładę wampirów.
"Ostatni strażnik filaru został zniszczony... Nosgoth odrodzi się na nowo"

Ponad to: W grze były zamieszczone kuźnie Reaverów: Sunlight, Sound, i Water, które miały być uruchamiane za pomocą Glifów.

Ze starych kuźni przetrwała tylko jedna: Wody ale została przerobiona na miejsce położenia Żetonu Zdrowia(znajduje się w Human City. W jednym z miejsc jest Kanał z którego się spuszcza wodę. To droga do Żetonu.)

Nowej chyba nie muszę objaśniać

A teraz decydujcie która fabuła wyszła lepiej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lord /<ain
Scion of Balance


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 728 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Coorhagen

PostWysłany: Pon 22:01, 02 Maj 2011 Powrót do góry

Stara fabuła tworzyła zamkniętą całość, była bardziej kompletna i spójna. Przez to wydaje się być bardziej atrakcyjna, ale jednocześnie wyklucza kontynuowanie historii w Soul Reaver 2 i Defiance, a tego chyba byśmy nie chcieli. Dobrze się stało, że jakiś ważniak w Eidosie doszedł do wniosku, że mogą zarobić więcej kasy jeśli wydadzą kontynuację.

Pierwszy Soul Reaver na pewno by tylko zyskał, gdyby Crystal Dynamics nie wycięło tych fragmentów z kapłanką, Turelem i nowymi Reaver'ami (widać że czego nie udało im się zmieścić w SR1 to wykorzystali to przy produkcji następnych gier z serii). Ale tak to już jest, że nie wszystko co twórcy sobie zaplanują trafia do finalnego produktu. Dobrym przykładem jest KOTOR 2, którego tragicznie okroili i przez to wiele stracił na jakości. Ciekawie by było gdyby powstał remake Soul Reavera oparty na pierwotnym pomyśle historii, myślę że by się sprawdził jako samodzielna gra. Można pomarzyć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Pon 22:18, 02 Maj 2011 Powrót do góry

Dodatków raczej niestety nie dodadzą bo nie ma odpowiednich programów typu Spacer do Gothic czy Construction Set do The Elder Scroll. Jednak właściwie gdyby ktoś chciał się tak pobawić w SR1 to by na pewno było pełno różowych Wampirów i zielonego Raziela. Jednak dla doświadczonych grup mających cel w modowaniu do SR1 taki program by się przydał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mundugumur
Starożytny wampir


Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 782 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 1:49, 03 Maj 2011 Powrót do góry

Dzięki temu, że SR1 nie został ukończony zgodnie z pierwotnym projektem - prawdopodobnie - większość z nas została fanami tej serii. Wink Muszę przyznać, że nowa fabuła wyszła znacznie lepsza bardziej zagmatwana, pełna intryg i zwrotów akcji.
Tak jak zostało już napisane stara wersja sprawdziła by się jako osobna całość jednak nie powstało by to co wszyscy kochamy. Smile

Na szczęście w tym wypadku obcięcie części fabuły i zakończenie w odpowiednim momencie zadziałało na korzyść całej serii,. Jednak nie zawsze tak jest np. we wspomnianym przez Lorda KoTORze II nad którym do tej pory ubolewam. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malek
Starożytny wampir


Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)

PostWysłany: Wto 10:30, 03 Maj 2011 Powrót do góry

Obie fabuły mają różne wady i zalety, stara jednak ma jedną, niezaprzeczalną moim zdaniem zaletę: stanowi zamkniętą całość, znamy zakończenie - wampiry wyginęły, świat się odnowił, a Raziel z Elderem żyli sobie długo i szczęśliwie jako strażnicy nowego porządku (ale nie Filarów, tak piszę by nie doszło do nieporozumień Wink )

Co u nowej? Ano, Dark Prophecy anulowane. Fanowskie prace leżą odłogiem (oprócz Blood Omnicide, co jest "tylko" remake'iem BO1 a nie nową częścią), autorów gry często poganiano przez co wycinano kilka rzeczy (np. Defiance - brak Umah czy pokazania jak wskrzeszono Voradora, niedawno znalazł się screen, że Kain miał przechodzić przez zniszczone Filary: pewnie do Termogent Forest).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Czw 22:28, 19 Maj 2011 Powrót do góry

Cóż, każda z fabuł jest na swój sposób bardzo dobra, aczkolwiek wolę nowa - to dzięki możemy do dziś debatować nad dalszymi losami Kaina i wiernie oczekiwać sequela.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malek
Starożytny wampir


Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)

PostWysłany: Pią 16:08, 20 Maj 2011 Powrót do góry

Ciekawe, że tyle głosów poszło na starą fabułę. Wink Gdyby to się zmieniło to nie mielibyśmy tego co teraz, choć wątpię by pozwolono zabić kurę znoszącą wówczas złote jajka. Jako, że seria jest słynna z powodu paradoksów to pewnie wprowadzono by nowego bohatera, albo zrobiono big alternative history. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Pią 20:33, 20 Maj 2011 Powrót do góry

Lub odkrycie przez Raziela Chronoplastu i wywołanie kolejnego paradoksu. Raziel mógł się cofnąć w czasie a co by się stało potem? Jedynie Elder to wie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kriss80858
Hylden


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 6:43, 23 Maj 2011 Powrót do góry

Oryginalna fabuła dawała znacznie więcej możliwości od końcowej. W żadnej z gier nie można było kontrolować przeciwników lub używać glifów na równi z reaverami.

Najbardziej z tego wszystkiego boli to, że (po pierwsze) zostały ślady oryginalnej fabuły w finałowej wersji gry, (po drugie) do graczy dostały się informacje o tym całym kawale gry, który został co tu dużo mówić po prostu wycięty. Gdyby nikt poza twórcami nie wiedział o tym usuniętym fragmencie fabuły, nie czuło by się tej pustki stojąc w kuźni ognia i myśląc o tym co by się zrobiło tym wszystkim wrednym wampirom, gdyby się miało reavera światła, wody czy dźwięku.

Tak więc oddaję głos na starą fabułę, gdyż najzwyczajniej w świecie jej nie było, a tyle informacji o niej tylko potęguje chęć zagrania w SR taki, jakim go twórcy widzieli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Pon 14:59, 23 Maj 2011 Powrót do góry

Z tego co wyczytałem z The Lost Worlds'a to były jeszcze Reavery: Stone oraz Spirit. Jednak z tego co wiadomo nie tylko podczas tworzenia SR1 Edios ponaglało Crystal Dynamics. W SR2 miały być również inne Reavery. Między innymi Spirit, Water oraz Earth(ten ostatni wyglądał jak Spectral Reaver z SR1). Mieliśmy spotkać Wampirzą kobietę którą mieli zabić Sarafanie. Ponad to, mieliśmy spotkać młodego Kaina! Tego, który okazał się nam w BO2.

Widać że Edios jest strasznie niecierpliwy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dj Olo
Wampir


Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 287 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:36, 23 Maj 2011 Powrót do góry

No. Im dłuższ tym lepsza fabuła. Tak jak się biorą za niektóre inne gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Śro 16:50, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Cóż, faktycznie ogrom tych rzeczy, które miały czekać na gracza w starej wersji Soul Reaver'a - w tym kontrola przeciwników, większe możliwości glifów czy wreszcie zupełnei inna fabułą - mogą korcić do dorwania się do takiej wersji. Tylko czy przy tym całym natłoku wrażeń SR1 byłby jeszcze sobą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Czw 16:06, 26 Maj 2011 Powrót do góry

Jak wiadomo po pokonaniu Turela były wzmocnione umiejętności Telekinetyczne, ale również można było wylecieć przez ten wielki komin do twierdzy Kaina. Wystarczyło zastąpić Twierdzę Kaina Chronoplastem, a stary Chron usunąć i by było wszystko ok. A fabuła wcale mnie tak nie korciła jak reszta, nowe reavery, Spirit Glyph itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Śro 14:09, 01 Cze 2011 Powrót do góry

Nie wiem do końca, o czym mówisz, ale zważ, z Turel w nowej fabule pojawia się dopiero w Defiance. Co do zastąpienia twierdzy Kaina Chronoplastem - odpada, tam są przecież The Pillars.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malek
Starożytny wampir


Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)

PostWysłany: Śro 20:14, 01 Cze 2011 Powrót do góry

To miało być inaczej. Oryginalnie, Raziel spotykał Kaina w Chronoplaście. Ten ostatni, ranny, uciekał do górskiej twierdzy (zupełnie inna lokacja niż np. górska forteca Dumaha, by nie było pomyłki). Raziel wchłaniał Ariel do miecza, następnie ścigając Kaina wpada na Turela którego pokonuje a następnie stacza ostateczną walkę z Kainem. Zabija go, a Ariel Reaver zmienia się w Amplified Reaver. Następnie przedziera się przez Silenced Cathedral, gdzie zleciały się wampiry wszystkich klanów wyczuwając co się święci. Razielowi jednak udaje się dostać do piszczałek, otwiera je i zabija wszystkie wampiry w Nosgoth. Cykl życia i śmierci rusza dalej, kraina się odnawia. Bez tych cholernych wampirów Wink Happy End.

(mogłem pokręcić kolejność - może najpierw ginął Turel a potem dopiero tworzył się Ariel Reaver?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Czw 18:30, 02 Cze 2011 Powrót do góry

No tak właśnie napisałem w pierwszym poście Razz . Pominąłem jedynie to zdanie o zlatujących się wampirach. I, tak, pomyliłeś kolejność ale to nie jest takie ważne.

Tymczasem z TLW docierają coraz nowsze informacje. Biorąc pod uwagę fakt, że każda gra z serii(pomijając BO1 Cool ) miała powycinane różne Aspekty Fabuły, które, jako że ich nie ma, bardzo nas ciekawią Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)