Autor |
Wiadomość |
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Pon 21:30, 02 Maj 2011 |
|
Która fabuła według was wyszła by lepiej?
Objaśnię starą fabułę(chyba nowej nie muszę):
Tak więc.
Na początku gra zaczynała by się tak jak dawniej: wtrącenie do otchłani, ponowne narodziny...
Raziel po pokonaniu Melchiacha miał pójść do Miasta Ludzi, gdzie w podziemiach miało być inne miasto: Czcicieli Wampirów. Ich przywódczynią miała być Kapłanka, która stała się kolejnym celem dla Raziela. Po jej pokonaniu Raziel otrzymuje zdolność "Kierowania" dowolnym wampirem. Idziemy dalej. Po pokonaniu braci Raziel walczy z Kainem w Chronoplast, po walce kain ucieka do swojej twierdzy w górach a Raziel zyskuje zdolność zmieniania Wymiarów w dowolnym momencie. Wyrusza do Klanu Turela. Potężny komin zasłania światło w Nosgoth. Raziel po pokonaniu Turela wraca do Pilarów gdyż Ariel mówi mu że bez wzmocnienia Reavera jej duszą Raziel nie będzie mógł pokonać kaina.
Raziel wyrusza z "Naładowanym" Reaverem na ostatnie spotkanie z Kainem. Po walce Reaver Wchłania duszę Kaina tworząc Amplified Reaver(Kain Reaver): Czerwony Reaver o Czarnym ostrzu. Raziel wraca do Wyciszonej Katedry by tam za pomocą śmiertelnej broni: Dźwięków wydobywających się z rur w kolejności złożenia pierwotnego Reavera, zniszczyć wszystkie Wampiry w Nosgoth. W ostatniej Cut-scence widzimy Raziela patrzącego ze szczytu Wyciszonej Katedry na zagładę wampirów.
"Ostatni strażnik filaru został zniszczony... Nosgoth odrodzi się na nowo"
Ponad to: W grze były zamieszczone kuźnie Reaverów: Sunlight, Sound, i Water, które miały być uruchamiane za pomocą Glifów.
Ze starych kuźni przetrwała tylko jedna: Wody ale została przerobiona na miejsce położenia Żetonu Zdrowia(znajduje się w Human City. W jednym z miejsc jest Kanał z którego się spuszcza wodę. To droga do Żetonu.)
Nowej chyba nie muszę objaśniać
A teraz decydujcie która fabuła wyszła lepiej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Lord /<ain
Scion of Balance
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 728
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Coorhagen
|
Wysłany:
Pon 22:01, 02 Maj 2011 |
|
Stara fabuła tworzyła zamkniętą całość, była bardziej kompletna i spójna. Przez to wydaje się być bardziej atrakcyjna, ale jednocześnie wyklucza kontynuowanie historii w Soul Reaver 2 i Defiance, a tego chyba byśmy nie chcieli. Dobrze się stało, że jakiś ważniak w Eidosie doszedł do wniosku, że mogą zarobić więcej kasy jeśli wydadzą kontynuację.
Pierwszy Soul Reaver na pewno by tylko zyskał, gdyby Crystal Dynamics nie wycięło tych fragmentów z kapłanką, Turelem i nowymi Reaver'ami (widać że czego nie udało im się zmieścić w SR1 to wykorzystali to przy produkcji następnych gier z serii). Ale tak to już jest, że nie wszystko co twórcy sobie zaplanują trafia do finalnego produktu. Dobrym przykładem jest KOTOR 2, którego tragicznie okroili i przez to wiele stracił na jakości. Ciekawie by było gdyby powstał remake Soul Reavera oparty na pierwotnym pomyśle historii, myślę że by się sprawdził jako samodzielna gra. Można pomarzyć...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Pon 22:18, 02 Maj 2011 |
|
Dodatków raczej niestety nie dodadzą bo nie ma odpowiednich programów typu Spacer do Gothic czy Construction Set do The Elder Scroll. Jednak właściwie gdyby ktoś chciał się tak pobawić w SR1 to by na pewno było pełno różowych Wampirów i zielonego Raziela. Jednak dla doświadczonych grup mających cel w modowaniu do SR1 taki program by się przydał
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mundugumur
Starożytny wampir
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 1:49, 03 Maj 2011 |
|
Dzięki temu, że SR1 nie został ukończony zgodnie z pierwotnym projektem - prawdopodobnie - większość z nas została fanami tej serii. Muszę przyznać, że nowa fabuła wyszła znacznie lepsza bardziej zagmatwana, pełna intryg i zwrotów akcji.
Tak jak zostało już napisane stara wersja sprawdziła by się jako osobna całość jednak nie powstało by to co wszyscy kochamy.
Na szczęście w tym wypadku obcięcie części fabuły i zakończenie w odpowiednim momencie zadziałało na korzyść całej serii,. Jednak nie zawsze tak jest np. we wspomnianym przez Lorda KoTORze II nad którym do tej pory ubolewam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Malek
Starożytny wampir
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)
|
Wysłany:
Wto 10:30, 03 Maj 2011 |
|
Obie fabuły mają różne wady i zalety, stara jednak ma jedną, niezaprzeczalną moim zdaniem zaletę: stanowi zamkniętą całość, znamy zakończenie - wampiry wyginęły, świat się odnowił, a Raziel z Elderem żyli sobie długo i szczęśliwie jako strażnicy nowego porządku (ale nie Filarów, tak piszę by nie doszło do nieporozumień )
Co u nowej? Ano, Dark Prophecy anulowane. Fanowskie prace leżą odłogiem (oprócz Blood Omnicide, co jest "tylko" remake'iem BO1 a nie nową częścią), autorów gry często poganiano przez co wycinano kilka rzeczy (np. Defiance - brak Umah czy pokazania jak wskrzeszono Voradora, niedawno znalazł się screen, że Kain miał przechodzić przez zniszczone Filary: pewnie do Termogent Forest).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qjin
Strażnik Reavera
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)
|
Wysłany:
Czw 22:28, 19 Maj 2011 |
|
Cóż, każda z fabuł jest na swój sposób bardzo dobra, aczkolwiek wolę nowa - to dzięki możemy do dziś debatować nad dalszymi losami Kaina i wiernie oczekiwać sequela.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Malek
Starożytny wampir
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)
|
Wysłany:
Pią 16:08, 20 Maj 2011 |
|
Ciekawe, że tyle głosów poszło na starą fabułę. Gdyby to się zmieniło to nie mielibyśmy tego co teraz, choć wątpię by pozwolono zabić kurę znoszącą wówczas złote jajka. Jako, że seria jest słynna z powodu paradoksów to pewnie wprowadzono by nowego bohatera, albo zrobiono big alternative history.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Pią 20:33, 20 Maj 2011 |
|
Lub odkrycie przez Raziela Chronoplastu i wywołanie kolejnego paradoksu. Raziel mógł się cofnąć w czasie a co by się stało potem? Jedynie Elder to wie...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kriss80858
Hylden
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 6:43, 23 Maj 2011 |
|
Oryginalna fabuła dawała znacznie więcej możliwości od końcowej. W żadnej z gier nie można było kontrolować przeciwników lub używać glifów na równi z reaverami.
Najbardziej z tego wszystkiego boli to, że (po pierwsze) zostały ślady oryginalnej fabuły w finałowej wersji gry, (po drugie) do graczy dostały się informacje o tym całym kawale gry, który został co tu dużo mówić po prostu wycięty. Gdyby nikt poza twórcami nie wiedział o tym usuniętym fragmencie fabuły, nie czuło by się tej pustki stojąc w kuźni ognia i myśląc o tym co by się zrobiło tym wszystkim wrednym wampirom, gdyby się miało reavera światła, wody czy dźwięku.
Tak więc oddaję głos na starą fabułę, gdyż najzwyczajniej w świecie jej nie było, a tyle informacji o niej tylko potęguje chęć zagrania w SR taki, jakim go twórcy widzieli.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Pon 14:59, 23 Maj 2011 |
|
Z tego co wyczytałem z The Lost Worlds'a to były jeszcze Reavery: Stone oraz Spirit. Jednak z tego co wiadomo nie tylko podczas tworzenia SR1 Edios ponaglało Crystal Dynamics. W SR2 miały być również inne Reavery. Między innymi Spirit, Water oraz Earth(ten ostatni wyglądał jak Spectral Reaver z SR1). Mieliśmy spotkać Wampirzą kobietę którą mieli zabić Sarafanie. Ponad to, mieliśmy spotkać młodego Kaina! Tego, który okazał się nam w BO2.
Widać że Edios jest strasznie niecierpliwy...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dj Olo
Wampir
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 17:36, 23 Maj 2011 |
|
No. Im dłuższ tym lepsza fabuła. Tak jak się biorą za niektóre inne gry.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qjin
Strażnik Reavera
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)
|
Wysłany:
Śro 16:50, 25 Maj 2011 |
|
Cóż, faktycznie ogrom tych rzeczy, które miały czekać na gracza w starej wersji Soul Reaver'a - w tym kontrola przeciwników, większe możliwości glifów czy wreszcie zupełnei inna fabułą - mogą korcić do dorwania się do takiej wersji. Tylko czy przy tym całym natłoku wrażeń SR1 byłby jeszcze sobą?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Czw 16:06, 26 Maj 2011 |
|
Jak wiadomo po pokonaniu Turela były wzmocnione umiejętności Telekinetyczne, ale również można było wylecieć przez ten wielki komin do twierdzy Kaina. Wystarczyło zastąpić Twierdzę Kaina Chronoplastem, a stary Chron usunąć i by było wszystko ok. A fabuła wcale mnie tak nie korciła jak reszta, nowe reavery, Spirit Glyph itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qjin
Strażnik Reavera
Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)
|
Wysłany:
Śro 14:09, 01 Cze 2011 |
|
Nie wiem do końca, o czym mówisz, ale zważ, z Turel w nowej fabule pojawia się dopiero w Defiance. Co do zastąpienia twierdzy Kaina Chronoplastem - odpada, tam są przecież The Pillars.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Malek
Starożytny wampir
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malek's Bastion (Inowrocław)
|
Wysłany:
Śro 20:14, 01 Cze 2011 |
|
To miało być inaczej. Oryginalnie, Raziel spotykał Kaina w Chronoplaście. Ten ostatni, ranny, uciekał do górskiej twierdzy (zupełnie inna lokacja niż np. górska forteca Dumaha, by nie było pomyłki). Raziel wchłaniał Ariel do miecza, następnie ścigając Kaina wpada na Turela którego pokonuje a następnie stacza ostateczną walkę z Kainem. Zabija go, a Ariel Reaver zmienia się w Amplified Reaver. Następnie przedziera się przez Silenced Cathedral, gdzie zleciały się wampiry wszystkich klanów wyczuwając co się święci. Razielowi jednak udaje się dostać do piszczałek, otwiera je i zabija wszystkie wampiry w Nosgoth. Cykl życia i śmierci rusza dalej, kraina się odnawia. Bez tych cholernych wampirów Happy End.
(mogłem pokręcić kolejność - może najpierw ginął Turel a potem dopiero tworzył się Ariel Reaver?)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Warnthor
Hylden
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold
|
Wysłany:
Czw 18:30, 02 Cze 2011 |
|
No tak właśnie napisałem w pierwszym poście . Pominąłem jedynie to zdanie o zlatujących się wampirach. I, tak, pomyliłeś kolejność ale to nie jest takie ważne.
Tymczasem z TLW docierają coraz nowsze informacje. Biorąc pod uwagę fakt, że każda gra z serii(pomijając BO1 ) miała powycinane różne Aspekty Fabuły, które, jako że ich nie ma, bardzo nas ciekawią
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|