Forum Legacy of Kain Poland Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Mistyczne miejsca i takie tam Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Skadi
Demon


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 41 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Północy

PostWysłany: Śro 15:48, 14 Lis 2007 Powrót do góry

Nisaya napisał:
jednak nie ma zadnej podstawy wykluczac prawdopodobienstwa tego, ze nie miel odbic (lub bali sie czosnku Razz) kazdy moze to postrzegac na swoj sposob i nikt mu fantazjowac nie zabroni- brak wyznaczonych granic cechuje sie najwiekszym polem do popisu dla wyobrazni.


Jak mawia profesor mojej siostry: "Otóż nie". Smile Wbrew pozorom nieposiadanie przez wampiry odbicia w lustrze nie jest ściągniętym z kosmosu zabobonem, a pochodną konkretnej i udokumentowanej, ludowej wiary w wampiry. Wiary, której założenia kłócą się z tymi zaprezentowanymi w LoKu. Otóż jednym z czynników, którymi wiara ludowa tłumaczyła przeistoczenie się zmarłego w wampira, było posiadanie przez człowieka dwóch serc. W momencie zgonu takiego dwusercowego delikwenta jedno serce umierało i związana z nim dusza odchodziła do zaświatów - drugie zaś serce, jako nienaturalne, nadprogramowe, czyli demoniczne, ożywiało zwłoki, czyniąc ze zmarłego znanego nam żywego trupa. Bezdusznego trupa. Wspomnieć też należy, że odbicie w lustrze - lub też jakikolwiek wizerunek, obraz, portret - uważany był za nierozerwalnie związany z duszą. Wynika stąd prosty wniosek - bezduszny wampir w lustrze przeglądać się nie może. Jednak w LoKu, jak wiemy, innym sposobem stwarza się wampiry, ilość serc nie ma tu nic do rzeczy, a same wampiry jak najbardziej dusze posiadają. Ergo - wampiry w LoKu posiadają odbicie. Amen. Smile

A co do tematu: najciekawszą lokacją w SR2 wydaje mi się Kryjówka Janosa, zaś w SR1 Wyciszona Katedra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nisaya
Starożytny wampir


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: The Abyss

PostWysłany: Pią 23:08, 16 Lis 2007 Powrót do góry

hym... wiara w wampiry ma udokumentowane zrodla w epidemi wscieklizny, tak wiec logicznie rzecz bioroc wampiry w LoKu wcale nie sa wampirami, poniewaz założenia i pochodzenie tej wiary kłócą się z tymi zaprezentowanymi w grze Razz a jednak nazywamy je wampirami, choc wywodza sie z zupelnie innego "zrodla"... tak wiec wampiry nie musialy nie lubic czosnku, bo gra nie zakladala istnienia czynnika, ktory wiare w te ceche lub jakakolwiek inna (np. brak odbicia) motywowal...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nisaya dnia Sob 11:19, 17 Lis 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
robaczek
Starożytny wampir


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 875 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:15, 16 Lis 2007 Powrót do góry

Nie chcę się wtrącać i w ogóle, ale... temat tutaj brzmi "Mistyczne miejsca i takie tam", a tu dyskusja od kilku dobrych postów ciągnie się na temat wampiryzmu, więc... może w temacie fabuła założyć temat "czym charakteryzuje się wampiryzm w LoK?", a ten temat pozostawić na roztrząsanie co jest ładniejsze: Sanktuarium Klanów, czy Podziemne Ruiny...

A tak ogólnie to ja już sobie idę... I'm Ninja


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sirgon
Demon


Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cytadela Wampirów

PostWysłany: Śro 20:14, 28 Lis 2007 Powrót do góry

Mistyczne miejsca? Hmm...w SR1 to była napewno Silenced Cathedral. To, że jest taka wysoka, wzbudzało we mnie nieco...strachu i szacunku dla tej budowli. Muzyka sprawiała, że bałem się przechodzić ją. A w SR2 to przede wszystkim Kryjówka Janosa. Wprost bałem się, że spadnę z tymi kielichami. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vae Victus
Sluagh


Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 13:50, 28 Lut 2008 Powrót do góry

Odgrzewając stary wątek, jak wielu przede mną i bezpośrednio nade mną, stwierdzam, że w SR1 w moim przypadku największe wrażenie zrobiła the Silenced Cathedral. Gdy grałam po raz pierwszy bardzo podobało mi się odkształcenie Katedry w spectralu i jej naprostowywanie się w świecie rzeczywistym. (Bo budynek taki duuuży i miało się co odkształcać).

Abstrahując od tego, że za pierwszym razem autentycznie strach mnie obłaził przed spotkaniem z którymkolwiek z braci, tak atmosfera Katedry (muzyka, szepty i nieustające "pac", kiedy z nieba spadał kolejny, paskudny synalek "Syfona") podtrzymywała ten strach na każdym kroku. Z radością uciekałam z lokacji po wykończeniu Zephona i z okrutną niechęcią wracałam, by dopełnić kilku formalności, np. zdobyć Glif czy Eldrith Cristal. (Nawet gdy niedawno przechodziłam grę, ten kryształ był ostatnim, po który raczyłam ruszyć szlachetne zwłoki Raziela). Katedra robi kolosalne wrażenie, jest najmniej przyjemnym miejscem w grze i najbardziej klimatycznym zarazem.

W SR2 grałam szmat czasu temu, więc się wypowiem, kiedy odświeżę pamięć. Pamiętam bowiem tylko przestrzeń z kolumnami, jakąś jasność, Janosa, skakanie po bagnach i sympatyczne jeziorko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
shar-vampire
Demon


Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otchłań

PostWysłany: Pon 10:10, 16 Cze 2008 Powrót do góry

Nie podobała mi się klaustrofobiczna katedra za to - klan Raziela owszem Very Happy

W SR 2 To chyba najbardziej mi twierdza Sarafan przypadła do gustu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lili
Łowca wampirów


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:27, 19 Cze 2008 Powrót do góry

maahhhh a ja zrobię klina, w Sr 1 moja ulubioną lokacją jest zatopione opactwo ^^ oraz tam gdzie się zdobywało glif słońca...
W Sr 2 to właśnie forteca serafan, mieszkanko Janosa i ognista kuźnia, dużo krwiii


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cu Chulainn
Sluagh


Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:22, 22 Cze 2008 Powrót do góry

w SR1 też najbardziej lubiłem właśnie opactwo i to miejsce, gdzie zdobywa się glif słońca...

w SR2? Bagna, Air Forge, oraz kryjówka Janosa...

Właściwie nie było w SRach miejscówki, która by mi się nie podobała...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cu Chulainn dnia Nie 23:23, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Raziel12468
Hylden


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 160 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Soul Reaver (Suwałki)

PostWysłany: Pią 23:35, 13 Lut 2009 Powrót do góry

W SR1 najbardziej lubiłem Otchłań i Sanktuarium Klanów(Chronoplast też niczego sobie)
A w SR2 nie grałem(Ale mam zamiar)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Sob 8:19, 14 Lut 2009 Powrót do góry

SR1 - Sanktuarium Klanów i Umilkła Katedra.
SR2 - nie pamiętam, dawno nie grałem.
Ale to ciężki wybór, bo generalnie gdziekolwiek byś nie był, otacza cię świetna miejscówka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Seth
Hylden


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hrubieszów\Zamość

PostWysłany: Sob 11:19, 14 Lut 2009 Powrót do góry

Mi akurat się podobało tak:
SR1-Umilkła katedra i jezioro zmarłych
SR2-Kryjówka Janosa i Kużnia wiatru wspaniałe klimaty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tocho
Łowca wampirów


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:46, 01 Kwi 2009 Powrót do góry

To tak samo jakbyś grając w WoW'a krzyknęła "EJ! Przecierz Trolle tak nie wyglądają! Widziałam w LotR'ze że to takie duże olbrzymy!"

Tolkien miał swoją wizję Trolla, Blizzard też miał swoją... Wampiry z np. "Wiedźmina" nie mają odbić, ale to nie znacz że te z LoK'a też nie muszą mieć!

Wracając do tematu:
SR1 - Nienawidziłem Silenced Cathedral... Za to bardzo lubiłem Sanktuarium Klanów za ten kilmat...
SR2 - Miejsce w którym znajdował się grób Williama, ten z ogromnym witrażem na którym był William, Kain i dwa Reavery.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Final Cloud
Demon


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19:26, 07 Kwi 2009 Powrót do góry

Moje ulubione miejsca:
Soul Reaver I: Sanktuarium Klanów, Lake of the Dead
Soul Reaver II: Dark Forge, kryjówka Janosa, The Pillars

Nie wiem czy to się nazywa "Dark Forge" te miejsce w którym zdobywa się Dark Reavera no ale...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Czw 13:33, 09 Kwi 2009 Powrót do góry

Dobrze mówisz, tak się to nazywało. Dark Forge to Kuźnia Ciemności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MitchelJason
Demon


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Śro 19:17, 29 Wrz 2010 Powrót do góry

SR 1 - Abyss
SR 2 - wszystkie kuźnie i Twierdza sarafan

I mam pytanko:po co po całej drodze Raziela są porostawiane fontany żywiołów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Czw 18:31, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Jakie fontann żywiołów - chyba chodzi Ci o kuźnie? Jeśli chodzi o SR2 - to to są lokacje tak naprawdę ukryte wśród fortec i potrzebuje się do nich dostać, żeby móc potem, dzięki mocy danego "żywiołu", jak to nazwałeś, otworzyć jakieś wrota, bądź skorzystać z nowo dostępnych mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mundugumur
Starożytny wampir


Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 782 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 20:13, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

Chodzi tutaj o te dzbany, które służą do zasilenia Reavera mocą jakiegoś żywiołu a nie o konkretne kuźnie, a są to pozostałości po starożytnych zapewne. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MitchelJason
Demon


Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opoczno

PostWysłany: Czw 21:37, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

No właśnie o te "dzbany" mnie chodziło, a Sarafanie, ani Moe nie widzieli w tym nic dziwnego + savepoints i checkpoints-też im to nieprzeszkadzało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mundugumur
Starożytny wampir


Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 782 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:01, 30 Wrz 2010 Powrót do góry

To są rozwiązania potrzebne do gry już nie przesadzajmy z takimi pierdołami. Very Happy W wielu grach tak jest i nie ma co się nad tym rozpatrywać bo to bez sensu, te urny wprowadzały elementy logiczne do zagadek i to było fajne a save'y i checkpointy były po prostu konieczne. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Qjin
Strażnik Reavera


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 1617 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lake of the Dead (Górki)

PostWysłany: Pią 16:43, 01 Paź 2010 Powrót do góry

Ale a to tego typu sprawy były na tyle dobrze wplecione w mechanikę gry, ze wydawało się, iż są one, jak w Dead Space, idealnie usytuowane i naturalne dla Nosgoth.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Sob 11:01, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

SR 1 -

Kanion Czerepu. To miejsce pamiętam jeszcze z mojego pierwszego grania w SR. Ma ten klimat, i ta wielka czacha z wejściem w oczodole. Zdobywa się tam też glif kamienia. Z czasem przekształciłem to miejsce w swoją twierdzę(gule tylko trochę przeszkadzałySmile ) Często tam chodziłem doładować sobie glify.
Poza tym fajnym miejscem jest też Jezioro Umarłych i Wyciszona Katedra.

SR 2 - Co tu powiedzieć... Filary i Twierdza Safaran:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kriss80858
Hylden


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:26, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Na pomioty Melchiaha jest jeden dobry sposób, żeby nie wracały za sybko i za często: łapiesz ognistego reavera, glif wody, ognia lub słońca, a następnie spalasz wampirki i NIE POŻERASZ ich dusz. Gdzieś po kątach leżą wtedy jakieś zwęglone zwłoki, ale przynajmniej cię nie atakują.

Co do SR:
- "Ogrody Umarłych", a konkretniej loch Melchiaha (wrażenie, że coś jest za tobą, odgłosy czołgania się i to uczucie, gdy odwrócisz się, żeby spojrzeć gdzie jest boss, a tu wielka parszywa gęba Melchiaha tuż przed tobą - bezcenne):
- Filary, a w zasadzie ich pozostałości (czekam i czekam, a Ariel nie wychodzi sama z siebie - czyżby się bała, że jak Raziel nie będzie przygwożdżony do ziemi to ją pożre?);
- Katedra (szkoda, że nie ma nigdzie w grze widoku ani dostępu do tej najwyższej części - trochę trudno ją zlokalizować w ciemno względem samej budowli);
- Opactwo (trochę trzeba się nabiegać, ale skrywa sporo sekretów);

Co do SR2:
- Kuźnia Ciemności (klimat grozy, brud i trupy powstające z ziemi);
- Kuźnia Światła (egipska architektura, błyszczące kryształy, odbijające się strumienie światła - ustawienie tego wszystkiego jest cudownym uczuciem);
- Kuźnia Wiatru (prekolumbijskie zdobienia, kryształy ociekające kolorową krwią, wielkie głowy i węże, ogólnie zagadki);
- Pałac Janosa (kryształy, puchary z krwią, lodowa posadzka, posąg antycznego pod tarasem);
- Kuźnia Ognia (majestat wielkiego pomieszczenia, posąg z reaverem, krew lejąca się z sufitu i oczywiście marzenie każdego wampira - możliwość pływania w krwi);


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kriss80858 dnia Sob 11:50, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Warnthor
Hylden


Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sarafan Stronghold

PostWysłany: Sob 11:45, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Ciekawe... może wypróbuję Smile . Gule Melchiaha najbardziej denerwują jak nagle na ciebie wyskoczą z ziemi i myk... nie masz Reavera. A potem szukaj jakiejś włóczni bo akurat nie ma w tym miejscu Kolców, wody, ognia itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kriss80858
Hylden


Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 183 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:57, 16 Kwi 2011 Powrót do góry

Jak to mówią: Dobre zwłoki to martwe zwłoki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SoulReaver
Sarafan


Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 91 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 10:51, 30 Kwi 2011 Powrót do góry

W sr1 predewszystkim kuźnia ognia,Fire glyph
Wsr2 kuźnia ognia tylko ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)